söndag 22 februari 2009

Ljus

Upptäckte häromdagen att en lampa hade gått sönder på min lilla bil. Så nu var det alltså bara att plocka fram instruktionsboken och titta efter om man kan byta lampan utan att behöva lyfta ur motorn....eller rättare sagt om man överhuvudtaget kan byta den själv. Och jo det skulle gå om man bara monterade bort röret till spolarvätskeburken. Lätt såg det oxå ut att vara....vrid röret till markeringen....jaha så enkelt. Men det lilla förbannade röret gick ju inte att vrida!! Både Janne som jag försökte att göra som det stod men det ville inte alls samarbeta med oss. Kände med fingrarna långt ner på röret att det satt ett snäppe som man skulle pilla upp!!....långt därnere med lite plats för händerna och ganska hårt. Bra konstruktion...NOT. Aja jag blev som vanligt förbannad och tog på mig handskarna, ner med handen och bort med det förbannade röret....i ren ilska. Pust. Ja men det var ju enkelt!!...haha. Lampan byttes och sen en snabbkoll att den funkade för att sen försöka få dit allt igen. Och då gick det minsan lätt. Men nu funderar jag på.....varför om dom nu ska ha ett sånt snäppe, inte sätter det i det nedre röret, så man lättare kan peta undan det med fingrarna, och sen bara klicka i det när man trycker dit röret igen. Men varför göra något enkelt när man kan göra det svårt. Och säkert finns det något enklare sätt att få bort skiten på, men vem har lust att tänka ut det när man står där och glor ner i det trånga utrymmet, utomhus i 10 grader kyla.


Min lilla Pegga

Inga kommentarer: