tisdag 17 februari 2009

Tv

I dag var det dax för Östnytt att inte verkstaden. För givetvis ska dom ju oxå ta del av nyheten att lilla Eka flyttar sin produktion till andra länder. Att bli filmad är ju inte hela världen, för man hoppas ju att dom bara tar med händerna som dom gjorde när Hjärnkontoret var hos oss. Men när dom sen frågade om jag kunde tänka mig att svara på några frågor så blev tveksamheten väldigt stor.....vad kan jag svara liksom?....och kan jag svara på frågorna, eller kommer jag att se ut som ett stort korkat utropstecken och svamla fram nåt helt annat än dom väntar sig. Framförde min oro på den fronten, men reportern försäkrade att jag skulle visst kunna svara, så ok då...ställde väl upp. Tänkte att fixade jag att prata med Sörmlands reportern så fixar jag väl det här oxå...eller?. En av frågorna blev ungefär....du får sluta nu...hur känns det? Den klassiska sportfrågan alltså....hur känns det?. Ja hur känns det egentligen att få lämna sitt jobb som man har haft så länge? Förjävligt, tråkigt, ledsamt, eller kanske helt enkelt en spark i röven att nu få ändan ur och göra nåt helt annat. Eller allt detta på en gång...ja så är det. Man vill ju vara kvar samtidigt som man har drömmar om något helt annat som man kanske borde ha gjort för väldigt länge sedan. Men nu är situationen som den är och man får se till att ta tag i problemet. Ja inte kommer det att bli lätt, men har man inte försökt så kan man heller inte sitta still och säga att nej det kommer inte att gå. Man är ju heller inte ensam om att vilja förverkliga sina drömmar nu när arbetslösheten är på topp, men jag ska bannimig kämpa så mycket jag kan. Och vad jag svarade på frågorna har jag ingen aning om, utan kan nu bara hoppas på att jag fick fram nåt vettigt iaf....usch vad jag ångrar att jag ställde upp på det. Men men gjort är gjort.
Programmet sänds för övrigt i kväll kl 19:15.

4 kommentarer:

AnKi sa...

Hej på Dig,

Tänk att jag lyckades missa Östnytt (Sörmlandsnytt?) igår - går inspelningen i repris mån tro?
Eller är det någon som har en inspelning, som man kan få titta på vid tillfälle? Du vet att EKA fortfarande ligger mig varmt om hjärtat. Den sammanhållning, som funnits där är nog unik. Stå på Dig - det här fixar Du och Ni andra på EKA till något bra!
Kram AnKi

Birgitta sa...

Hej Anki!
Jo det finns så man kan titta på nätet, men kommer inte ihåg adressen nu. Kan kolla det och maila länken till dig. Ja Eka är verkligen unikt på många sätt som är svårt att förklara för andra som inte jobbat där. Och så klart att allt ordnar upp sig till det bästa på något sätt.
Kram Birgitta

Anonym sa...

Hej inslaget var bra synd bara att de hade tappat halva ditt efternamn.

Kram
Ann-Sofie

Birgitta sa...

Hej Ann-Sofie!
Ja precis, och ändå sa jag mitt namn två gånger. Men dom kanske hade läst i Folket, för där fattades oxå halva namnet.
Kram Birgitta