lördag 21 februari 2009

Morgonpiggelin

Sitter här och väntar på att lunchen ska bli klar, eller värmas är väl mer rätt att säga. Var och handlade lite i morse och då kände jag mig så sugen på ravioli, så nu ligger kuddarna i en kastrull på spisen och gosar till sig. Vaknade lite tidigt som vanligt och den här gången tog jag med mig kameran utan att ens tänka när jag for i väg i morse :) För nu har jag ju liksom lärt mig at vädret kan skifta på bara några få minuter. Och i morse när det var ca 10grader kallt och strålande sol kändes det inte mer än rätt att släpa med kamerullan :) När jag stannade vid golfbanan så såg jag dom fina skidspåren dom har. Gud så sugen man blir att leta fram skidorna och packa ryggan med choklad och mackor för att sen bege sig ut i spåret. Fast undrar om man skulle kunna åka...haha...ja menar, det var ju på hedenhös tid nån gång man skidade runt i årby varv efter varv för att samla snöstjärnorna :) Och lite svårt att ha kameran runt halsen oxå, så nej jag använder fötterna ist och traskar fram. Eller cykla kanske....skulle verkligen vara ul att få cykla vasalopps sträckan nån gång....ja inte på en dag, utan tänkte mig att rasta över på nåt trevligt ställe efter vägen och då kanske kunna klara av sträckan på några dagar. Det tål att tänkas på :) Nu ska jag luncha lite med mig själv (alltid trevligt sällskap alltså) Lägger upp några hårt redigerade morgonbilder här oxå. Mumsi mumsi på er alla så hörs vi en annan gång när skrivandet faller på :)


Vinterväg i lite andra färger


Färg mot svartvitt

2 kommentarer:

Bilal sa...

Sköna kontraster i den översta bilden.
Man ska passa på och gå ut när solen tittar fram, det händer ju inte så ofta nuförtiden :)

Birgitta sa...

Hej Bilal!
Tack!...ja det känns nästan som om himlen är nere på axlarna :)Vilken morgon det var och som sagt, bäst att passa på. Man blir nästan lite religiös när man traskar omkring där med kameran. vilken inspiration man får :)