måndag 19 oktober 2009

Experter? :)

Var nyss en svän till Expert för att se om mitt batteri till kameran hade kommit och sen för att köpa ett UV filter som skydd för linsen. Känns lite dyrt att köpa ett nytt objektiv om man skulle få en repa på det. Filtret kostar lite över 200:- så liiite billigare för ett sånt :) Jag knallar in och personalen hejar glatt som vanligt och undrar hur det står till.....ja man börjar bli känd i den butiken nu verkar det som :) Rotar runt bland filtren och blir lite fundersam på om det är 72 jag ska ha men nej säger killen som jobbar där att det är ju ett 67 du ska ha. Hmm är det verkligen så....nej men visst är det ett 72 jag ska ha för när jag kollade hemma så stod det omkrets 72 men visst dom har säkert rätt och gängan inuti är säkert 67 så jag tar ett sånt. Då blir fotogurun ledig och vi frågar honom och han säger oxå 67 så då måste det ju vara sant. Tjejen i kassan undrar om jag tatt rätt och då säger jag att killarna därborta är så säkra så det får lov att vara rätt, men kan jag byta ifall det blir fel för jag är nästan helt säker på att det ska vara det större. Hon säger att det går visst bra det och så när jag kommer hem så får jag se att ja jag hade ju rätt. Det ska vara ett 72....blir så sur på mig själv för att jag inte stod på mig eller tog med kameran till butiken för nu får jag ju åka in till stan ännu en gång för att byta. Suck. Men vi ska ju ändå in en sväng i kväll och köpa stövlar åt Danne så kan ta det då. Jag hade turen att få tag på ett par i dag när jag var på Coopen och handlade lite. Ett par fodrade så man slipper frysa tårna av sig i det här vädret som är nu och så slipper man ju bli blöt om tassarna oxå :) Hoppas bara nu att det finns kvar när vi kommer dit i kväll oxå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde veta att du vet bäst när det gäller kameror. Men, men.

Hoppas du hittar stövlar till din lover. Min lover hittade 2 par jeans i Göteborg. Det är då tusan att man ska behöva åka till Göteborg innan han kan köpa brallor. Har försökt få honom till det flera gånger i Stockholm. Men jag fick också 2 par jeans + en kappa + ett par moccastövlar (med fransar!!!). Du vet ju att jag är väldigt svag för fransar. Han är för go den härliga killen min.Älskar honom sååååååååååååååååå mycket!!!!

Birgitta sa...

Jadå vi hittade stövlar i rätt storlek så nu får han oxå gå varm och torr om fötterna :) Och skönt att jag oxå äntligen fick ändan ur och köpte såna. Danne inhandlade en jacka åt mig för ett tag sen oxå för att jag ska synas när jag går ut med hunden. Varseljacka i softshell....han är för snäll han :)