söndag 18 oktober 2009

Nej då.....

.....jag har inte slutat skriva här utan det har bara vart så mycket att göra och som vanligt när datorn har slagits ihop på kvällen så har jag givetvis inte skrivit något :( Vad har hänt då.....jo foto som vanligt när det har vart fint väder. Stora Sundby och hjorthagen har stått på programmet två gånger. Oj va fint det är där, när man kan traska omkring bland hjortarna och fota dom på ganska nära håll :)
Danne har äntligen kommit hem från Turkiet med en säkert ganska hög teleräkning i bagaget. Men vad gör väl det att vi för en gång skull får en hög räkning när han bara är borta en endaste gång :) Det är värt varenda krona att få prata lite på kvällarna när han inte kan komma hem, och nästa gång lär den bli billigare men då blir resan desto dyrare när jag ska med :) I dag satt vi en stund vid varsin dator och ugglade när vi bestämde att nej det är fint väder och hunden behöver springa lite. När vi kikade ut genom fönstret så får vi se ett rådjur som beter sig väldigt konstigt och har gjort en tid nu. Flera har sett den men nu så ser den ut att vara riktigt sjuk. Danne ringer och kollar om han kan skjuta den och det är helt ok. Vi bylsar på oss och traskar iväg för att smyga oss på den.....och pang. Där ligger det stackars djuret som inte är så mycket med så det här var bara en välgärning. Den luktade vidrigt och hade nästan inga tänder kvar så nu har den det mycket bättre och slipper lida. Senare gick vi ut i skogen igen för att släppa hunden som måste lära sig lite mer till jakten och sen får vi se hur nya GPS halsbandet funkar oxå. Otroligt att man kan följa hunden i skogen och se exakt vart han är och om han står stilla. Gillar verkligen den nya tekniken teknikfreak som jag är :)
Vinterdäcken är oxå ditsatta på bilen, men det var bara min som fick dom för Danne tycker att det är bättre att jag åker säkert....så gulligt av honom, men jag tycker givetvis att han oxå ska åka säkert. Men han har ju större och säkrare bil än jag så..... :)
Nej nu blir det lite tv innan ögonlocken ska slås ihop för dagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla rådjur. Men skönt för den att slippa lida.
Älsklingen har satt på mina vinterdäck också. De är så gulliga, eller hur? Vilka goa killar vi har träffat. Som är så måna om oss. Kram på dig.

Birgitta sa...

Ja hemskt att behöva gå omkring och lida, men bra att det finns människor som kan hantera vapen i dom situationerna så djuren kan få ett avslut :) Ja visst är dom snälla som alltid ställer upp. Behövde inte ens fråga utan det var bara så att han ville hjälpa mig med det <3
Kram vännen!