tisdag 27 oktober 2009

Spruta

Funderar hit och dit om jag verkligen ska vaccinera mig mot influensan. Behövs det då man inte verkar vara i riskgruppen? Och har man kanske rent av haft den redan? Vem vet.....inte jag iaf. Verkar ju vara så hysteriskt om det här men samtidigt ska man ju kanske ta det på allvar oxå, men det är inte lätt det heller för man har ju överlevt förr. Alla andra influensor som vart.....och en sak till. Vilka biverkningar kan man få och kommer jag att få några av dom?.....ja jag får nog helt enkelt fundera lite mer innan jag bestämmer mig men just nu är jag så kluven i det här. Ska ni som läser det här vaccinera er? Skriv gärna en kommentar och berätta.....:)

8 kommentarer:

Eva sa...

Ska ta sprutan, om inget annat blir bestämt innan vaccinet hinner komma. Theo hör till riskgruppen med sin astma, och ska vaccineras den 29/11. Ha de gott

Birgitta sa...

Ja det har lutat åt det för mig oxå, men på sista tiden har det blitt mer att nej kanske inte men får fundera och bestämma mig när det är dax. Ja Theo måste ju helt klart vaccinera sig.
Ha det gott du oxå!
Kram

Eva sa...

Skrev fel datum för Theos vaccination.....ska naturligtvis vara den 29/10

Birgitta sa...

Ahh...ja jag tänkte heller inte på datumet utan trodde att det skulle vara oktober fast det stod november :) Blev rätt i min skalle alltså trots att det stod fel :)

Martina sa...

Jag har också funderat på det där, men vet inte än.. Har hört så många som inte ska ta och ingen verkar ju veta vad som kan hända om man tar sprutan.. Det är lite läskigt tycker jag. Så jag får se :)

Birgitta sa...

Ja jag blir mer och mer åt hållet att ta den faktiskt. Ju längre tiden går och ju fler sjukdomsfall så blir det nog ett stick i armen.

Anonym sa...

Jag ska ta sprutan. För ovanlighetens skull. Tjejerna också.
Min chef vill att vi tar den, även om det är frivilligt. Jag stöter ju på alla sjuka barn som kommer till förskolan.

Kram Marie S

Birgitta sa...

Ja jag ska oxå ta den....har bestämt mig för det nu när det blir fler och fler som insjuknar.
Kram