onsdag 28 oktober 2009

Tv krångel

När man flyttar ihop med någon så behöver man ju inte allt som ingår i ett hushåll längre. Ja jag menar förståss telefonabonemang och tvlicens mm, så för ett tag sen sa jag upp allt detta och inget problem verkade det bli förutom att Radiotjänst skulle ha reda på vart jag flyttar och om det nu inte finns tv på det nya stället. Jag undrade givetvis om jag verklgien måste uppge min nya adress för dom nu när jag inte kommer att vara kund längre men dom tjatade så till slut sa jag min adress och att det redan finns licens där. Trodde sen att allt var ur världen men så i Söndags kväll ringde min mobil. Då hörde Radiotjänst av sig och undrade vem min sambo var.....hmm jag frågade än en gång om jag verkligen måste uppge det och då fick jag till svar att ja för att ta bort dig ur reklamerbjudandet vi har nu så måste du uppge det. Men sen sa han att han hade fått fram ett namn på den adressen jag uppgett tidigare och ville veta om det var den personen jag bor tillsammans med och det stämde ju. Så nu hoppas jag verkligen att jag är ute ur deras register för gott och slipper sitta med såna här samtal fler gånger. Snacka om att inte vara betrodd när det gäller Tv innehav. Tyvärr så har dom inget samboregister och måste ist ringa runt och kolla....ja jag säger då det. Men men dom gör ju bara sitt jobb så inte kan man bli sur på den som satt i andra änden av luren.

2 kommentarer:

Radiotjänstarbetare sa...

tänk om alla hade kunnat vara lika snälla som du, då hade mitt jobb varit trevligare.

Birgitta sa...

Kan förstå att det är tungt för en del lackar säkert ur ganska rejält. Men man kan ju tänka sig in i situationen för inte är det den i luran som ska ha skit utan den gör ju bara sitt jobb som den blitt tilldelad. Och inte hjälper det att bli arg och sur heller för det mår man ju själv inge bra av heller. Hoppas att du och alla dina jobbarkompisar får en trevlig jul och färre sura kunder :)
Kram