tisdag 20 oktober 2009

Läraren hade fel

I går var jag en sväng till apoteket för att hämta ut mer medicin åt hunden och när jag satt där så visade hon bakom disken en ny tjej hur man gör för att lämna ut medicin. Det är ju lite mycket att kolla och sen hämta rätt medicin oxå....tjejen tittade på med full uppmärksamhet och såg ut att suga in allt den andra sa. Bra för dom måste ju lära sig oxå innan dom kan sitta där själva. Allt verkade gå bra och jag fick medicinen och åkte hem. Väl hemma på kvällen när hunden skulle få sitt piller så ser jag att tabletterna är mycket mindre. Vi börjar studera receptet och gamla burkarna för att få se att nej vi har fått fel styrka. Jaha vad göra om inte åka in till stan och se om dom kan rätta till felet och ge oss rätt så vovven får sin medicin i tid. Det var ju sista pillret jag gav på morgonen så vi behövde verkligen dom här. På apoteket blev dom lite förskräckta och sa att det här ska vi verkligen ordna till på en gång vilket inte var så lätt. Först måste vi få pengerna tillbaka så dom fick göra ett återköp, sen skulle det dom lämntat ut makuleras så vi fortfarande har en gång till kvar på receptet och till sist ny medicin lämnas ut. Pust. Men vilken tur att vi reagerade på att det var fel för tänk om dosen vart större ist för mindre. Nu bad dom så hemskt mycket om ursäkt och frågade om det var några produkter som jag brukade använda och då fick man ju hjärnsläpp. Jag handlar en hel del på apoteket men vad brukar jag köpa??.....till sist så fick jag syn på en hudkräm som snart är slut hemma och sa att den använder jag, så då fick vi med en hem som plåster på såret för att dom hade gjort fel. Inte för att vi hade behövt nåt sånt men gulligt av dom att göra så.

Inga kommentarer: