tisdag 20 oktober 2009

Nervöst?.....

.....ja lite faktiskt måste jag erkänna. Ska nämligen på arbetsintervju i kväll och tänk om man får en fråga som man inte kan svara på, och vad i hela friden ska man tänka på innan? Vilka frågor kan komma.....dom vanliga som vad gör du om 5 år då? Vem kan svara på sånt för om 5 år kan man vara både död och begraven. Ja nu har jag ju inte tänkt mig att vara det men sen pappa blev sjuk och gick bort så har jag blitt lite så att ta vara på dagen och lev nu för i morgon kan det vara för sent. Så att svara på vad jag gör om 5 år är omöjligt, men att därmot säga vad jag skulle vilja göra eller hoppas att jag gör är betydligt lättare. Varför ska vi anställa dig då?....bra fråga....för att jag är bäst haha. Nej så kan man ju inte svara men vad ska man svara på en sån fråga? Svårt det där. Nej jag får helt enkelt fundera vidare och sen hålla tummarna för att det går så bra som möjligt i kväll så att man kanske har ett jobb att gå till. Tyvärr så är det här bara halvtid verkar det som men iaf något att göra och nu när man är två så kanske man kan klara sig på den tiden. Skulle jag få jobbet så är det ju bara att tacka ja och sen söka sig vidare för att så småningom kanske få ett på heltid :) Sen är jag ju faktiskt väldigt glad över att ha kommit så här långt för dom flesta får man ju inte ens komma på intervju hos. Inte heller får man nåt som säger att tjänsten är tillsatt heller tyvärr. Men jag förstår företagen som inte kan höra av sig till alla sökanden som kan vara några tusen. Håll alla tummar för att det går bra i kväll :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska verkligen hålla tummarna för dig1
Lycka Till!!!!!!!!!!!!!!

Kram Marie

Birgitta sa...

Tack vännen! Ja nu är det avklarat och jag skulle verkligen vilja ha det jobbet men får ge mig till tåls till på måndag när han har funderat klart på vem det blir.
Kram på dig!

Anonym sa...

Håller också tummarna för Dig - skicka ett email med resultatet!
Kram AnKi

Birgitta sa...

Tack Anki! Ja jag lovar att höra av mig så fort jag vet nåt om hur det går....skulle vara klart på måndag. Att komma så här långt är helt otroligt i dessa tider :)
Kram