tisdag 6 oktober 2009

Tele

Fick en idé i går om vart jag skulle kunna sätta dom trådlösa telefonerna och åkte iväg för att köpa skarvsladd och ett jack till. Kom hem och upptäckte att nej det jacket passade inte i det som redan satt där :s....hmm.....men jag hittade ett annat och kopplade in det. klamrade kablarna och gjorde fint för att sen upptäcka att nej nu har vi inget internet. What!....drog ur jacket och fick se att nu funkar det igen....märkligt. Då provade jag ett annat jack och satte det innan internet kabeln och se då funkade det....sagt och gjort bort med den gamla kabel och dit med den nya för att än en gång få se att det inte funkade....suck. Jaha bara att plocka bort allt igen och strunta i att sätta telefonerna där då. Får nog be Theo om att flytta vårat första jack iaf så som vi pratade om från början. Något possitivt är ju iaf att nu ska min första a-kasse utbetalning ske. Äntligen behöver jag inte oroa mig för räkningarna som ska betalas utan allt verkar ordna sig på den fronten oxå :) Skönt. Har gått fort iaf tycker jag för många får ju vänta hur länge som helst innan deras ärende behandlas. Så nu kanske man kan sova lugnt och inte vakna av att man kommer på vad som verkligen ska betalas.....en hyra till tex. Blev av med lägenheten men int förrän i januari så jag får smällt punga ut med hyran alla mina uppsägningsmånader :(.....hade verkligen hoppats på att jag åtminståne skulle slippa en hyra....men men man kan ju inte få allt. Har oxå möblerat om här i lägenheten så stackars Danne får väl en chock när han kommer hem från Turkiet i morrn kväll:).....inget i vardagsrummet ser ut som när han åkte....jo tvn står kvar men allt annat är utbytt så som vi har kommit överens om. Och får jag säga det själv så blev det riktigt fint :) Trodde inte i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle ta in svarta möbler i mitt hem då jag tycker om färger men soffan är så snygg i svart och en svart matta till den. Hittade oxå snygga svarta gardiner till superpris och sen passar ju alla svarta ramar på väggarna oxå :) Alla andra möbler är ju i björk så lite ljust blev det. Nu ska jag snart iväg till Västerås för att inhandla ett litet skrivbord som jag hittat på blocket...tyvärr i ek men det får passa in iaf :)....ville ha ett i bok och en i Eskilstuna hade ett sånt att sälja men när man inte hör av sig på mailen som dom önskade så får dom inte sälja något sånt till mig.
Hej hopp för den här gången :)

Inga kommentarer: